Veckans speltriss [v33] – First

Efter ett litet uppehåll från min sida på speltriss så hoppar jag tillbaka in i matchen. Veckans tema ifrån skaparen Emmy har ämnet First. Som vanligt är det fri tolkning som gäller.

Första gången jag kom i kontakt med muskikspel var på en fest för ca 5 år sedan. Spelet var Guitar Hero II och sedan dess har jag älskat dessa musiktetrisspel. Även om jag på senare tid ledsnat på Guitar Hero serien till fördel för Rock Band.

Finns det något bättre än känslan av att komma på förstaplats i ett spel? Jag är en riktig vinnarskalle och tävlar gärna mot okända och mina vänner i vänlistan om förstaplatsen oavsett spel.

Mitt första spelminne som jag lite luddigt minns idag var när en gammal kompis hade en gammal Atari 2600 hemma och som han stolt visade upp och jag avundsjukt spelade på.

Game On!

Dagens Spotify: Foreigner – Feels Like The First Time

”I have waited a lifetime. Spent my time so foolishly. But now that I’ve found you. Together we’ll make history.”

About Henke

Musikälskande, hobbyfotograferande spelnörd som postar åsikter om foto, musik och spel. Anser att musik avlyssnas bäst på vinyl, gärna tillsammans med en kall öl.

Posted on 2011/08/15, in Allmänt and tagged . Bookmark the permalink. 4 kommentarer.

  1. Men Jocke då! skärpning!

  2. Ja usch nu får jag skämmas! Har bara ursäkten att jag bara kör Rockband 3 full så jag använder den :)

  1. Pingback: Speltriss vecka 33: First | EmmyZ

  2. Pingback: Veckans Speltriss V.33 – KRAID.SE

Lämna en kommentar

